Dne 22..3. 2023 se třída P3 zúčastnila v SVČ Lužánky výukového programu pro střední školy s názvem Povinná četba kukátkem dramatu.
Během tří vyučovacích hodin se žáci a žákyně aktivně na vlastní kůži zažívali příběh hrdinů románu Na západní frontě klid. Žáci a žákyně pracovali ve skupinách na úkolech, které se vztahovaly k ději, postavám a tématu románu. Vyzkoušeli si řadu divadelních technik a zkoumali, co má příběh, který se odehrál před více než sto lety, společného s jejich životy.
Dagmar Kolářová
Co nového jsem se naučila/naučil?
Zjistila jsem nové informace o knize – Na západní frontě klid.
Vice spolupracovat s ostatními, děj knihy.
Že povinná četba se jde učit i zábavně.
Zažila jsem si pocity lidí ve válce, kamarádství, rodinné vazby, ale i přes to se to nevyrovná hrůzám, kterými si prošli tito lidé.
Že válka byla ještě mnohem horší než se říká.
Naučila jsem se děj knihy kterou jsem nikdy nečetla, ale také spolupracovat v týmu a vymýšlet scény.
Dozvěděla jsem se mnoho informací o knize.
Hrát mrtvolu.
Co se mi na programu líbilo?
Líbilo se mi pracovat ve skupinkách, nemusela jsem mluvit nebo předvádět divadelní scény sama.
Líbila se mi kreativita a byla zábava.
Všechno, hlavně hrané scénky.
Byl velice kolektivní a to bylo moc fajn.
Hra na začátku a aktivita fotky situacích.
Na programu se mi líbilo snad všechno. Mělo to uspořádání a postupně jsme procházeli dějem zábavnou formou.
Líbilo se mi, že jsme pracovali ve skupinkách a celkové téma programu bylo moc fajn.
Zábava.
Jak jsem se zapojila/zapojila?
Pracovala jsem ve skupinkách.
Pomáhala jsem se zvukovými efekty, potom jsem pomáhala vymyslet jak budeme s ostatními predvadet dany úryvek z děje knihy.
Do všeho jsem se zapojila.
Hráli jsme všichni naše scénky. Vymysleli jsme každý něco, čím bychom mohli přispět. Každý se účastnil stejně.
Tak že jsem se snažila, ale ne vše mi sedlo, ale vše jsem dělala nejvíc, jak jsem mohla.
Do programu jsem se určitě zapojila hodně a určitě nás to všechny bavilo. Vyzkoušeli jsme si pracovat v týmu a vymýšlet scény.
Zapojila jsem se do všeho, co nám bylo řečeno.
Hraním mrtvoly.
Chtěla/chtěl bych se zúčastnit dalšího podobného programu? Proč?
Ano, nemuseli jsme sedět celý den ve škole.
Chtela, byla to kreativni verze vyucovani a lepe si pamatuji nektere veci, take jsem více komunikovala s ostatními.
Ano, bavila mě tato forma zpracování povinné četby.
Anoooo, rozhodně, bylo to naučné proplutí zákopovou válkou s tématy beznaděje, a tak jsme mohli proplout dějem knihy.
Asi ano. Je to zajímavé odreagování.
Určitě ano, protože se tak dozvím o knížce a dokážu si lépe zapamatovat například různé osoby a postup děje.
Ano, protože to byla zábava a ozvláštnění výuky.