Na začátku školního roku se každoročně zaměřujeme na aktivity podporující stmelování kolektivu. Ve druhých ročnících realizujeme projekt s názvem „Takoví jsme my“, při kterém si žáci vyzkouší práci v náhodně vzniklém týmu. Dostávají tím možnost otestovat svoji ochotu spolupráce se spolužáky ve třídě a prověřit úroveň svých komunikačních a vyjednávacích dovedností. Cílem projektu je podpora skupinové dynamiky, která by měla vést ke zlepšení atmosféry třídy.
Mgr. Kateřina Dvořáková
Školní metodička prevence
Názory žáků:
Uvědomila jsem si, že nejsem jediný člověk, který má problém, a že jsem měla mylný názor na ostatní tím, že jsem je víc poznala. Osobně si myslím, že nám tenhle úkol pomohl uvědomit si, že jsme vlastně všichni stejní. Máme problémy, máme sny a cíle, i když každý jiné. Takový styl práce se mi líbí. Je to zpestření normálních hodin.
Žákyně P2
Šlo vidět, že i když se moc nebavíme, tak máme dost společného. Uvědomila jsem si, že jsem o tom takhle nikdy nepřemýšlela, protože to nebylo nutné. Ale bylo to fajn.
Žákyně P2
Dozvěděla jsem se, že i když lidé jsou rozdílní, dokážou najít společné věci, které se jim líbí či je baví. Takové projekty mě baví, zvláště když se v nich má malovat a já se v nich můžu vyřádit.
Žákyně P2
Celkově mě projekt bavil. Bavilo mě pracovat s jinými lidmi než obvykle. Dozvěděla jsem se o nich pár věcí a užila jsem si to. Více těchto programů by se mi líbilo. Myslím, že jsou dobré.
Žákyně P2
Chtěla bych Vám poděkovat, že vymýšlíte zrovna takové aktivity, které ostatní baví a zároveň nás něco naučí.
Žákyně P2
Co se týče přínosu z tohoto projektu, tak jsem se dozvěděla o spolužácích něco nového. Například kam se chce kdo podívat, nebo že někomu voní cibule. Taky si myslím, že jsme se všichni aspoň trochu sblížili. Rozhodně mělo nějaký dopad i to jen přemýšlet nad těmito otázkami, protože běžně se vás moc nikdo neptá na to, o čem sníte. Proto mi pár věcí došlo nebo jsme si uvědomila jiné důležitější věci a priority v mém životě.
Žákyně OT2
Jako největší přínos této aktivity pro mě byla práce ve skupince, kterou bych si asi já sám od sebe nikdy nevybral. Teď už ale vím, když budu potřebovat něco namalovat, tak se obrátím na Elu, nebo Evu, nebo když mi budou chybět pastelky, tak poprosím Katku. Celkově tím chci říct, že mě to všechno bavilo.
Žák OT2
Vůbec jsem nevěděla, co od projektu čekat. Myslela jsem, že nebudeme umět moc komunikovat, ale bylo to úplně naopak. Také jsem se dozvěděla spoustu nových informací o ostatních a řekla bych, že to trošku utužilo vztahy. Jsem teď mnohem víc „odvážnější“ mluvit s ostatními. A také jsem zjistila, že jsou vlastně úplně v pohodě.
Žákyně OT2
Aktivita nám pomohla k tomu, abychom se zase o něco lépe poznali. Podobné skupinové projekty mi přijdou fajn a uvítala bych i nějaký další. Bylo zajímavé vidět, že komunikovali i ti, kteří by se spolu za normálních okolností spíš nebavili. Za mě byla proto tato aktivita hodně přínosná.
Žákyně OT2